fbpx

BLOG HELUKABEL POLSKA

Wiarygodne źródło informacji o kablach i branży elektrycznej

„Zawsze o jeden krok przed innymi”

07.11.2019
Print Friendly, PDF & Email

Markus Schöck (l. 39) pracuje w firmie HELUKABEL od 18 lat. Jako menadżer do spraw sprzedaży dla regionu Niemiec Południowych obsługuje on, wraz ze swoim 35-osobowym zespołem, klientów w różnych sektorach, przy czym kluczowe znaczenie ma przemysł motoryzacyjny. Spotkaliśmy się z nim, aby o tym pogadać.

Panie Schöck, czy klienci żądają dziś innych rozwiązań niż te, których oczekiwali 15 lat temu?

Markus Schöck: O tak, z pewnością. Na przykład, wraz z upowszechnieniem automatyzacji w produkcji przemysłowej, wzrasta zapotrzebowanie na kable do przesyłu danych o coraz większych prędkościach. Jednocześnie przestrzeń instalacyjna w maszynach kurczy się, w związku z czym rośnie popyt na kable, które są lżejsze i pozwalają zaoszczędzić przestrzeń. Nasi klienci coraz częściej wymagają systemów gotowych do podłączenia. Cały przemysł znajduje się obecnie pod ogromną presją, aby działać szybciej, wydajniej i oszczędniej. Najlepszym sposobem osiągnięcia tego jest stosowanie rozwiązań typu „plug-and-play”, pozwalających na zoptymalizowanie czasów realizacji w halach produkcyjnych. Jako dostawca instalacji mamy tu duże szanse powodzenia, ponieważ współpracujemy z partnerami, którzy produkują tylko kable i przewody, i którzy oferują bardzo wysoką jakość. Często wiążą się z tym konsultacje z klientami.

Obsługuje Pan, wraz ze swoim zespołem, klientów głównie z przemysłu motoryzacyjnego. Co w tym szczególnego?

Naszymi klientami są głównie podwykonawcy koncernów motoryzacyjnych. Na przykład, dostarczamy cały asortyment naszych produktów do producentów systemów lakierniczych, tłoczni i obrabiarek. Z pewnością można powiedzieć, że przemysł motoryzacyjny stanowi siłę napędową technologii produkcyjnych. Występuje tu wysoki stopień zautomatyzowania procesów i, w konsekwencji, przemysł często inspiruje innowacje techniczne, z których korzystają inne sektory przemysłu. Coraz bardziej specyficzne wymagania koncernów motoryzacyjnych są zawsze skierowane do producentów używanych przez nie maszyn. Duży nacisk kładzie się na jakość, ponieważ zakłócenia produkcji mają poważne skutki. Dlatego koncerny motoryzacyjne ustanawiają precyzyjne wytyczne dotyczące tego, które produkty od których dostawców mogą być stosowane w maszynach i urządzeniach produkowanych przez ich podwykonawców.

HELUKABEL wyrobił sobie markę wśród bardzo dużych producentów samochodów. Co to dokładnie oznacza?

To oznacza, że znajdujemy się obecnie na liście preferowanych dostawców wiodących koncernów motoryzacyjnych. Nasze produkty są certyfikowane do użytku w maszynach i urządzeniach podwykonawców. Początkowo dotyczyło to tylko kilku produktów, ale teraz tak wykorzystywana jest już cała gama naszych produktów. Jeżeli spojrzymy na standardowy podzespół maszyny zobaczymy, że jest on pełen kabli i przepustów. W tym sektorze wypozycjonowaliśmy się bardzo dobrze. Poza firmą HELUKABEL, żadna inna firma nie posiada tak zróżnicowanej oferty. Ludzie nam ufają, a to jest coś, z czego jesteśmy bardzo dumni.

Jak to osiągnęliście?

Dzięki uporowi, pasji i świetnemu zespołowi. Nie było to łatwe i nadal nie jest, ale mamy fantastyczny zespół, który razem ze mną urzeczywistnia tę wizję. W przemyśle motoryzacyjnym drzemie olbrzymi potencjał, a my chcemy być w nim partnerem aktywnym, a nie tylko reaktywnym. Utworzyliśmy więc specjalnie w tym celu zespół złożony przede wszystkim z Günter’a Ehrentreich’a and Wolfgang’a Sadlers’a, regionalnych menadżerów sprzedaży odpowiednio w regionach Bawarii i Badenii -Wirtembergii. Zawsze prowadziliśmy intensywną wymianę idei z koncernami motoryzacyjnymi i stopniowo zyskaliśmy ich zaufanie. Jesteśmy przygotowani do tego, by ich wysłuchiwać i angażować się w projekty od samego początku. Nasz własny zespół badawczo-rozwojowy jest zawsze gotowy do pomocy w razie problemów, kiedykolwiek się one pojawią. Wszystko to ma swoją wartość, która pozwala nam być o jeden krok do przodu. Oni także przekonali się o jakości naszych produktów i wiedzy eksperckiej naszego zespołu.

Markus Schöck oraz regionalni menadżerowie ds. sprzedaży, Wolfgang Sadlers i Günter Ehrentreich (od lewej), odwiedzają klienta.

Przemysł motoryzacyjny od dawna ma wymiar międzynarodowy. Zagraniczni producenci samochodów w znacznym stopniu polegają także na niemieckich dostawcach. Dlaczego?

Z pewnością z uwagi na jakość. Maszyny i urządzenia oznaczone jako “wyprodukowane w Niemczech” nadal cieszą się dużym popytem na całym świecie i posiadają świetną renomę. Mogłoby wydawać się, że wytłoczenie określonego elementu jest proste, ale w rzeczywistości wymaga ono bardzo specjalistycznej wiedzy, którą posiada niewiele osób. Jeżeli niemiecki koncern motoryzacyjny przenosi swoją produkcję za granicę, jego dostawcy również muszą tam zacząć działać. W przypadku firmy HELUKABEL, jest to sygnał dla świata; nasze produkty są dostępne na całym świecie, co wyróżnia nas spośród innych. Nasze filie i magazyny znajdują się w ponad 30 krajach.

Wejrzyjmy w przyszłość. Jakie inne wyzwania tam dostrzegamy?

Osobiście, nie lubię wychodzić daleko w przyszłość. Wolę spoglądać wstecz i wyciągać wnioski z doświadczeń, zanim uda się ustalić jakie trendy będą dominować przez najbliższe trzy do pięciu lat. Dostrzegam ogromny potencjał pod warunkiem, że pozostaniemy blisko związani z przemysłem motoryzacyjnym. Co prawda, rynek elektromobilności, napędów alternatywnych i pojazdów autonomicznych bardzo szybko rośnie, ale my jesteśmy zasadniczo dostawcami sektora osprzętu. Wierzę także w to, że konwencjonalny silnik spalinowy będzie jeszcze w użyciu przez pewien okres czasu. Musimy jednak zaakceptować fakt, że nowe wymagania oznaczają konieczność rozwoju nowych produktów i że my, pracujący w dziale sprzedaży firmy HELUKABEL, musimy działać w wymiarze bardziej międzynarodowym. Uczestniczymy w wielu projektach międzynarodowych, ale ważne jest to, że dążymy do zwiększenia naszego udziału w rynku krajów takich jak Brazylia, Meksyk, Chiny, Indie i Rosja. Zachowanie naszej konkurencyjności wymaga zagwarantowania natychmiastowej, lokalnej dostępności naszych produktów.

Co myślisz o samochodach autonomicznych?

Żyjemy w bardzo dynamicznych czasach. Nowe technologie, takie jak smartfon, mogą być także źródłem większej ilości stresu. Dlatego to świetna wiadomość, że pojawiła się technologia, która redukuje stres. Oczywiście, wiele jeszcze przed nami prac badawczych i rozwojowych, zanim jazda autonomiczna stanie się naprawdę bezpieczna. Ja jednak jestem fanem każdej technologii, która ułatwia życie i sądzę, że zasadniczo jest to świetny pomysł.

 

MARKUS SCHÖCK MUSI WYBRAĆ!

Góry czy morze?
Jedno i drugie. Góry dają mi niesamowite poczuciu spokoju; morze oznacza wolność.

Muzyka klasyczna czy rock?
Muzyka klasyczna spotyka rock; kocham taką właśnie kombinację.

Piwo czy wino?
Wolę wino, zwłaszcza czerwone do posiłku. Lepiej mi smakuje.

Piłka nożna czy tenis?
Właściwie, oba te sporty. Zwykłem grywać w tenisa, ale teraz cierpię razem z drużyną piłkarską ze Stuttgartu (która stoi w obliczu spadku w lidze).

Co lubisz najbardziej: słone przekąski czy słodycze?
Białą czekoladę, bo jest ekstra słodka.

Herbata czy kawa?
Kawa. Każdy ma jakiś nałóg.

Samochód czy rower?
Powiedziałbym, że rower. Uwielbiam spędzać czas na łonie natury, zwłaszcza z trójką moich dzieci.

Książka czy DVD?
Książki. Ale tylko na wakacjach. To jedyny czas, kiedy mam szansę sobie poczytać. Kiedy indziej zawsze zasypiam już po kilku stronach.

Gotowanie czy pieczenie?
W wolnym czasie lubię grillować. Piec też lubię.

« Wróć do listy artykułów

Zobacz również: