fbpx

BLOG HELUKABEL POLSKA

Wiarygodne źródło informacji o kablach i branży elektrycznej

Na lądzie, pod wodą i na pokładzie MSK

15.07.2019
Print Friendly, PDF & Email

Na lądzie, pod wodą i na pokładzie MSK

Z silnikami elektrycznymi stykamy się w życiu codziennym przez cały czas: wprawiają w ruch przenośniki taśmowe przy kasach w supermarketach, obracają rożnami w restauracjach serwujących kebaby, otwierają drzwi sklepów i napędzają dystrybutory na stacjach benzynowych. Niektóre z nich nawet sterują układem chłodzenia wodnego na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (MSK).

Czy słyszeli Państwo kiedykolwiek o Debstedt? Nie? Pochodzi stamtąd wiele rzeczy, dzięki którym kręci się świat – i nie jest to stwierdzenie przesadzone! Firma ASTRO Motorengesellschaft w Debstedt, w północnych Niemczech każdego roku buduje około 30.000 silników i wysyła je do 56 krajów na całym świecie za pośrednictwem 27 przedstawicielstw handlowych. Gdy docierają one do miejsc swojego przeznaczenia, wypełniają swoje zadania w ponad 200 różnych obszarach w sposób konsekwentny, cichy i niewidoczny, lecz ponad wszystko na wysokim poziomie wydajności. Silniki ASTRO znajdują się nawet w przestrzeni kosmicznej: na stacji MSK pracują w urządzeniach, dzięki którym układ chłodzenia wodnego może stabilizować wahania wysokotemperaturowe.

Firma ASTRO Motoren stworzyła swój pierwszy silnik synchroniczny 35 lat temu. Dziś firma z Dolnej Saksonii jest jednym z wiodących producentów silników elektrycznych o mocy do 200 W. ASTRO to lider globalnego rynku przeciwwybuchowych silników synchronicznych o mocy do 20 W. Za swój sukces jako przedsiębiorcy, zaangażowanie oraz innowacyjność, Thomas Graudenz, dyrektor zarządzający ASTRO Motorengesellschaft, otrzymał nie tylko nagrodę „SME Grand Prix” dla regionu Dolnej Saksonii/Bremy w zeszłym roku, ale także tablicę pamiątkową Fundacji Oskara Patzelt’a przyznawaną szczególnie innowacyjnym firmom.

Silniki zaprojektowane przez Thomas’a Graudenz’a są używane na pokładach dużych tankowców,
napędzają okręty podwodne i obracają rożna z kebabami.

PATRZĄC PRZED SIEBIE

W pełni zasłużony sukces, z którego Thomas Graudenz ma prawo być dumny: „Od dziesięcioleci produkujemy silniki z oznaczeniem „Made in Germany” – deklaracją jakości, której mogą zaufać nasi klienci.” Mogą oni także zaufać instynktowi i wiedzy, z jaką Graudenz kieruje swoją firmą. Na przykład, w 2002 roku kosztowna certyfikacja unijna ATEX okazała się być ogromną inwestycją na przyszłość. Pozwala ona firmie ASTRO na produkcję silników przeciwwybuchowych przeznaczonych do stosowania na przykład w rafineriach, biogazowniach i stacjach benzynowych. „Oferujemy te silniki w dwóch wersjach. Pierwsza to wersja o mocy ograniczonej maksymalnie do 20 W, druga to wersja nieograniczona o mocy maksymalnej wynoszącej 200 W. Silnik ASTRO w wersji nieograniczonej jest zamknięty w obudowie odpornej na zgniecenie, a jego produkcja została uruchomiona w 2016 roku wraz ze świadectwem badania zatwierdzenia typu WE”, wyjaśnia Graudenz. „Żaden silnik nie wytwarza iskier. To wymóg absolutny w środowiskach wybuchowych”, kontynuuje.

Graudenz polega na jakości oferowanej przez firmę HELUKABEL, jeżeli chodzi o okablowanie silników specjalnego przeznaczenia. Menadżer sprzedaży regionalnej, David von der Gathen, wyjaśnia: „Do ASTRO dostarczamy na przykład nasz elastyczny, wykonany z PVC kabel sterujący JZ-500. Jest to wysoce olejoodporny kabel, jak również samogasnący, ognioodporny i w określonych warunkach może być stosowany
do prowadników kablowych i zastosowań skrętnych.” Ze względu na swoje właściwości, JZ-500 idealnie nadaje się do stosowania w silnikach. Nawet przepusty kablowe są dostarczane przez HELUKABEL, ponieważ ważne jest, aby każdy poszczególny komponent był kompatybilny z innym. Przepusty kablowe spełniają wymagania norm międzynarodowych i są stosowane także tam, gdzie istnieją wysokie temperatury otoczenia i gdzie wymagana jest wysoka klasa ochrony, jak również wytrzymałości na zgniecenie.

Jednak Graudenz’a cieszy bliska relacja nie tylko z firmą HELUKABEL: „Mogę odwiedzić każdego z moich dostawców w ciągu 24 godzin, ponieważ wszyscy prowadzą produkcję w Niemczech. Wskaźnik reklamacji naszych produktów utrzymuje się na bardzo niskim poziomie, co nie jest przypadkowe.”

Przedsiębiorca ma do dyspozycji zaangażowanych i wykwalifikowanych pracowników, na których może polegać. Część z nich pochodzi z infrastrukturalnie zapóźnionego regionu Cuxland na wybrzeżu Morza Północnego. „Brak wykwalifikowanej siły roboczej nie stanowi dla mnie problemu. Oferuję kompetentnym pracownikom i ambitnym początkującym wiele zachęt motywacyjnych, ale przede wszystkim ekscytującą i bezpieczną pracę w firmie przyjaznej rodzinom. Zazwyczaj nawet nie muszę reklamować rekrutacji” chwali się. Jego żona Andrea zapewnia, że firma jest rozpoznawalna dzięki regularnym aktualizacjom swoich kanałów w mediach społecznościowych, wykorzystującym informacje i artykuły na temat zróżnicowanego zaangażowania społecznego firmy. Oprócz pracy w obszarze „public relations”, zajmuje się ona także sprawami kadrowymi, szkoleniami, bezpieczeństwem i higieną pracy oraz organizacją wydarzeń.

 Na MSK, silniki ASTRO mają spełniać najwyższe standardy.
Thomas Graudenz otrzymuje poradę specjalistyczną od David’a von der Gathen’a,
regionalnego menadżera sprzedaży w HELUKABEL.

TO, CO URZEKA

Thomas Graudenz bardzo pasjonuje się swoją pracą. Jego entuzjazm i otwartość na nowości są siłą napędową całej jego barwnej zawodowej kariery. Po skończeniu szkoły, Graudenz odbył staż z zakresu mechaniki samochodowej, a następnie studiował ekonomię. To z kolei, dało mu bogate doświadczenie w takich obszarach, jak gospodarka magazynowa, kontrola jakości i handel zagraniczny – umiejętności, które później okazały się bardzo przydatne. W 1999 roku dołączył do ASTRO jako menadżer biznesu, a w 2010 roku zastąpił dyrektora Walter’a Hopp’a. Graudenz zrewolucjonizował firmę już do 2004 roku, w którym wybudował zakład produkcyjny w Debstedt. To utorowało mu drogę do poszerzenia portfela produktów o nowe skrzynie biegów i złącza. Dziś, oprócz rozwiązań indywidualnych, firma oferuje miliony kombinacji w oparciu o modułowy koncept dla każdego zastosowania.

Graudenz sam wyznaczył ponownie w tym roku szereg celów: „Głównie interesuje mnie wzrost. Chciałbym do 2025 roku podwoić naszą sprzedaż netto, która wynosi obecnie od dwóch do trzech milionów euro.” I, kto wie, może pod koniec roku pojawi się kolejna okazja do świętowania, gdyż jego firma ponownie została nominowana do „SME Grand Prix”.

TO, CO ELEKTRYZUJE

Kto: ASTRO MotorengesellschaftmbH & Co KG, Debstedt, północno-wschodnie Niemcy, 30 pracowników.
Co: ASTRO Motorengesellschaft opracowuje i produkuje wysoko precyzyjne silniki elektryczne o mocy maksymalnej 200 W. Jest liderem światowego rynku w segmencie silników przeciwwybuchowych o mocy do 20 W. Firma produkuje urządzenia seryjne, jak również wysoce specjalistyczne urządzenia będące rozwiązaniami indywidualnymi.

« Wróć do listy artykułów

Zobacz również: